ІІІ. Вимоги
до кабінету іноземної мови та необхідна документація
До сучасного кабінету іноземної
мови висуваються такі вимоги:
1. Кабінет повинен бути окремою
аудиторією у навчальному закладі, яка обладнана відповідно до мети і задач
вивчення предмета. При оформленні кабінету враховується специфіка навчальної
діяльності вчителя та учнів, що визначені типом навчального закладу, його
місією. В ідеальному варіанті цей кабінет має підсобне приміщення, оскільки
його наявність дозволяє вчителеві зосередитись і набратись сил перед черговим
уроком, зберігати наочні посібники, аудіо- та відеоматеріали.
Розташування кабінету в приміщенні
навчального закладу не є принциповим питанням, але виправданим є розміщення
поруч кабінетів навчальних дисциплін одного циклу. У кабінеті необхідно мати
атрибути і матеріали національної символіки.
2.
Навчальний кабінет повинен мати необхідні матеріали для роботи учня з
предмета. Сюди належать: наявність технічних засобів навчання, наочність, методичне
забезпечення навчального предмета та ін.
3.
Кабінет повинен відповідати санітарно-гігієнічним вимогам, бути
просторим, теплим та затишним. Має добре освітлюватись та провітрюватись.
Важливу роль відіграють меблі, якими обладнаний кабінет. В ідеальному варіанті
це фабричний комплект, який включає в себе набір учнівських столів та
стільців, вчительського столу, меблеву стінку, розраховану для зберігання
необхідних методичних матеріалів. Кабінет оснащується відповідними меблями і
пристроями: для зберігання книжок, макетів, альбомів використовуються секційні
шафи-стелажі, для таблиць обладнуються спеціальні шафи-ящики, а для карт краще
використовувати спеціальні картосховища. У жодному разі не прикріплюйте парти
та стільці до підлоги, тому що це не дасть можливість вчителеві мобільно
розташувати учнівські парти відповідно до виду уроку, а також заважає якісному
прибиранню кабінету.
4.
Кабінет повинен бути зручним для проведення засідань методичних
об'єднань вчителів та інших форм підвищення кваліфікації вчителів з предмета.
5.
У шкільному кабінеті мають бути створені умови для проведення
позакласних заходів, факультативних занять.
6. Укомплектованість кабінету
навчальним обладнанням, навчально-методичним комплексом засобів навчання,
необхідних для виконання освітньої програми школи.
7. Відповідність навчально-методичного
комплексу та комплексу засобів навчання профілю кабінету, вимогам стандарту
освіти та освітнім програмам.
8. Наявність комплексу дидактичних
матеріалів, типових завдань, тестів, творів та інше, матеріалів для моніторингу
якості навчання та навчально-виховного процесу.
9. Забезпеченість підручниками,
дидактичними матеріалами, роздавальним матеріалом згідно з чинними програмами
для загальноосвітніх навчальних закладів.
10. Розклад роботи шкільного кабінету
за обов'язковою програмою, факультативних занять, програми додаткової освіти,
індивідуальних занять з дітьми, що відстають у навчанні, з обдарованими дітьми,
консультацій тощо.
11. Стендовий матеріал шкільного
кабінету: рекомендації для учнів щодо проектування їх навчальної діяльності,
виконання програми розвитку їх суспільних умінь і навичок, організації та
виконання домашнього завдання, підготовки до різних форм навчально-пізнавальної
діяльності (тестування, заліки, співбесіди та ін.).
12.
Дотримання правил техніки безпеки, санітарно-гігієнічних норм у
навчальному кабінеті.
13. Шкільний кабінет повинен бути
постійно діючим (швидко відображати видатні події у світі, країні, місті). У
кабінеті влаштовуються тимчасові та постійні експозиції посібників, книг,
зразків робіт тощо.
Тимчасово експонуються матеріали,
необхідні для вивчення окремих тем і розділів програми. Посібники, виготовлені
учнями, стінгазети, поради з підготовки до тематичних, підсумкової державної
атестації, олімпіад, конкурсів, рефератів тощо.
У кабінеті іноземної мови мають бути:
·
спеціальна лінгафонна апаратура, тобто
лінгафонний кабінет (лабораторія). Наявність такої лабораторії свідчить про
найбільш сприятливі умови для засвоєння учнями мовного і мовленнєвого
матеріалу, розвитку комунікативних умінь і навичок; Таким чином, кабінет
іноземної мови — це
1
2
Навчальний кабінет, не обладнаний лінгафонною
апаратурою
|
Навчальний кабінет, обладнаний лінгафонною апаратурою —
лінгафонна лабораторія
|
• мовна (лінгафонна) лабораторія, оснащена лінгафонним
обладнанням аудіоактивного типу ЯЛ-24
М , ЯЛ-20 (тобто з можливістю прослуховування відповідних
навчальних матеріалів);
• діапроектор типу
«Свитязь-М» з кварцево-галогенною лампою або «Теленг-500»;
• «Лєти 60-М»,
«Лектор-600»;
• традиційні
кінопроектори (бажано мати сучасну відеоапаратуру, телевізор зі супутниковою
антеною, музичний центр, магнітофони, касети, набір навушників);
• комплект
навчально-методичних посібників для вчителя і учнів, словники, довідники, розмовники;
• фонд саморобних
посібників (папки з дидактичними розробками до програмових навчальних тем,
різноманітний роздатковий, ігровий матеріал), необхідні інструктивно-методичні
документи та рекомендації, чинну програму.
• добірки і
картотеки навчального обладнання, наочності, індивідуальних завдань,
контрольних робіт, розроблених тематичних атестацій за рівнями, тестові
завдання, лінгвокраїнознавчий матеріал, картотека з вивчення ППД;
• інструменти і
матеріали для ремонту та виготовлення посібників;
• спеціально
підібраний книжковий фонд (книжки для позакласного читання, газети і журнали
іноземною мовою, довідники з граматики, лексики, фразеології, добірка журналу
«Іноземні мови», література з питань дидактики, психології і
психолінгвістики);
• набір географічних
карт тих країн, мова яких вивчається;
• аудіо- та
відеотека навчального і лінгвокраїнознавчого матеріалу;
• тематичні
стенди;
• папка з
відповідною технічною документацією та правилами техніки безпеки за наявності
лінгафонної апаратури та інших ТЗН;
• класна дошка з
роликовим пристосуванням на зразок «Географ» для демонстрування картин, таблиць
(метало-пластикова, магнітна).
Кабінет іноземної мови у початковій школі повинен
відповідати віковим та психологічним особливостям дітей.
Вимоги до робочого місця вчителя
Ефективність навчання залежить від багатьох компонентів, в тому числі і від
уміння вчителя підготувати своє власне робоче місце. З фізіологічної точки зору
правильно організоване робоче місце вчителя — це найкраща можливість використовувати
свої фізичні дані під час роботи без перевантаження. З психологічної точки зору
науково організоване робоче місце — це один із факторів зовнішнього середовища,
який створює позитив під час роботи, підвищує настрій і працездатність. З педагогічної
точки зору правильно організоване робоче місце за будь-яких рівних умов, є
фактором виховання і розвитку. З точки зору економіки праці оптимальна
організація робочого місця забезпечує ефективне використання не тільки робочого
часу, а й сил і коштів.
У кожному кабінеті робоче місце вчителя обладнується робочим столом. В ідеальному
варіанті вчительський стіл обладнується пультом управління, який дозволяє
вчителеві, не покидаючи свого робочого місця, вмикати й вимикати світло в
класі, відкривати й закривати штори, за допомогою дистанційного приладу
керувати роботою хоча б частини теле-відеоапаратури.
Для зручності під час роботи на вчительському столі необхідно мати:
- розклад дзвінків уроків;
-розклад зайнятості кабінету
в позаурочний час та під час канікул;
- папку з інструкціями щодо
охорони праці.
Найважливішим джерелом навчальної інформації в кабінеті залишається класна
дошка. Вона розміщується перед учнівськими столами на стіні таким чином, щоб
світло падало зліва. Дошка повинна мати панель, яка б закривала раніше
написаний вчителем текст, а також кріплення для демонстрацій таблиць, карт,
картин. Над дошкою кріпиться екран, що вільно згортається.
09.09 04 №1121/9720
Кабінет іноземної мови —
творча лабораторія вчителя
Навчальний
кабінет і його основні завдання
Сучасна
школа покликана освоювати нові
організаційні форми навчально-виховного процесу, які б сприяли:
• швидкому і
активному засвоєнню учнями необхідної наукової інформації;
• створенню оптимальних умов для
навчально-пізнавальної діяльності;
• вихованню
духовності особистості.
Ефективність навчання
залежить від багатьох компонентів: майстерності вчителя, методів навчання,
забезпеченості уроку технічними засобами навчання, змісту програм, навчального
обладнання, засобів управління навчальним процесом.
Навчання предмета буде успішним, якщо в учителя
є можливість пояснювати новий матеріал, використовуючи наочність, сучасні
педагогічні засоби навчання. Оптимально комплексне використання всіх засобів
навчального обладнання, що зосереджене в кабінеті, допомагає вчителю досягти
високого рівня засвоєння навчальних досягнень учнів.
У сучасній
науково-педагогічній літературі дається таке визначення навчального кабінету —
це єдина, органічно зв'язана система навчального обладнання, змонтована в
окремому приміщенні, оформлена відповідно до вимог наукової організації праці
вчителя й учня, яка забезпечує високий рівень викладання предмета.
Кабінет іноземної
мови має функціонувати як навчально-методичний центр
і лабораторія, що відчувають значні можливості для підвищення ефективності
навчально-виховного процесу, бути одним із засобів виховного впливу на
підростаюче покоління, проводити роботу
відповідно до державних виховних і освітніх
завдань в організаційній єдності з усією діяльністю освітнього закладу.
Головним
завданням кабінету іноземної мови є організація освітньо-виховної, методичної,
науково-пошукової роботи учнів, учителів, узагальнення і поширення надбань
педагогічного досвіду.
Кабінет
іноземної мови відповідно до покладених на нього завдань:
• організовує
підвищення науково-методичного рівня вчителів, учнів, приділяючи особливу
увагу вчителям, які ведуть факультативні заняття, гуртки, лекторії тощо;
• забезпечує використання вчителями сучасних
педагогічних засобів навчання (мультимедійних проекторів, інтерактивних дошок,
електронних педагогічних засобів навчального призначення);
• проводить семінари, практикуми, лекції,
групові та індивідуальні консультації;
• надає допомогу керівникам (активу) дитячих
об'єднань, гуртків тощо в організації позакласної роботи;
• спрямовує роботу учнівських об'єднань
(гуртків) на поглиблення знань про культурно-історичний цілях розвитку українського
народу і народів, мови яких вивчаються; проводить за проханням учителів і
учнів екскурсійні огляди, лекторії тощо; надає методичну допомогу тим, хто
підвищує свій теоретико-практичний рівень шляхом самоосвіти;
• організовує роботу пошукових груп та
узагальнює їх досвід;
• поширює кращий
педагогічний досвід роботи через семінари-практикуми, огляди-виставки пошукових
матеріалів, виступи-звіти творчих об'єднань і колективів, огляди-читання,
конференції, місцеве радіомовлення, пресу тощо;
• спільно з відповідними органами управління
закладу, учнівського самоврядування координує роботу з пропаганди знань серед
дітей і учнівської молоді.
Для
чіткої організації роботи кабінету іноземної мови проводяться такі види
організаторської роботи:
• здійснюється
психолого-педагогічне дослідження у педагогічному та учнівському колективах шляхом
бесід, спостережень, анкетування, тестування з метою виявлення лідерів,
можливостей, нахилів, здібностей, інтересів, спрямувань;
• надаються необхідні рекомендації щодо
ґрунтовного впровадження у навчально-виховний процес сучасних технологій
навчання та виховання, проводяться практичні заняття, бесіди з
учителями-предметниками, класними керівниками; розподіляються обов'язки серед
активу кабінету згідно з можливостями і бажаннями..
• створюються ініціативні групи, до складу яких
входять учителі, учні, батьки, представники громадськості; їх складом
проводяться консультації, даються
рекомендації, здійснюється контроль;
• створюються
умови для відчуття радості від добрих справ, для згуртування учнівського
колективу;
• плануються
конкретні заходи, а саме: екскурсії, концерти, свята, вечори,
конференції, виставки, зустрічі, лекції та ін.;
• формується всебічно розвинену соціально активну
особистість, що керується загальнолюдськими (честь, людська гідність, совість,
повага, любов) і культурно-національними цінностями (працелюбність, волелюбність,
доброзичливість, добро, творчість тощо).
В основі організації
роботи кабінету іноземної мови лежать такі основні принципи, як системність,
наступність, безперервність, інтегрованість, творча співпраця.
Наявність добре
обладнаного навчального кабінету сприяє забезпеченню високого рівня
викладання іноземної мови, підвищенню ефективності праці вчителя та учня, рівня навчальних
досягнень учнів; прищепленню інтересів учнів до навчального предмета.
Правильна організація
роботи кабінету сприяє
комплексному використанню видів навчального обладнання. А використання
сучасних педагогічних засобів навчання розкриває великі можливості, суть
яких полягає в наступному:
— можливості організації вчителів і учнів на науковій
основі (здійснення наукової організації праці);
— якісному і раціональному використанні сучасних
педагогічних засобів навчання разом з традиційною наочністю;
— активізації
пізнавальної діяльності учнів (у засвоєнні навчального матеріалу бере участь
більше аналізаторів — слухових, зорових тощо), що позитивно впливає не тільки
на розум учнів, але і на їх емоції;
— створенні
широких можливостей для самостійної роботи учнів ;
— підвищенні інтересу учнів до матеріалу, що сприяє
якісному засвоєнню основних знань, учить застосовувати їх на практиці, формує
вміння робити аргументовані висновки, а отже розвиває наукове мислення;
— забезпеченні міжпредметних зв'язків.
ІІ.
Комплексне методичне забезпечення
навчально-виховного
процесу
Комплексне методичне
забезпечення — це сукупність
нормативних, організаційних і методичних документів.
Комплексне методичне забезпечення
предмета
1. Основна навчально-методична документація
1.1. Державний стандарт базової і повної загальної середньої
освіти.
1.2. Концепція мовної освіти.
1.3. Критерії
оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти.
1.4. Навчальна
програма з предмета.
1.5. Методичні рекомендації щодо вивчення навчального
предмета.
1.6. Календарно-тематичний план.
1.7. Поурочні плани.
1.8.
Матеріали для вимірювання стандартів мовної освіти:
а) контрольні роботи;
б) тести для
самостійної роботи і контролю знань;
в) тематичні
завдання;
г) матеріали
державної підсумкової атестації. Тексти тренувальних вправ і завдань до ДПА;
ґ) матеріали для
проведення моніторингових досліджень якості освіти.
1.9.
Матеріали для підготовки до ЗНО.
1.10. Матеріали
перспективного педагогічного досвіду.
1.11.
Методичні розробки вчителів.
1.12. Вимоги
до виконання письмових робіт і перевірки зошитів.
1.13. Перелік
навчально-наочної та довідкової літератури, навчально-наочних та
екранно-звукових посібників, технічних засобів навчання.
2. Загальні питання роботи кабінету
2.1. Положення про навчальний кабінет.
2.2. Звіт про роботу кабінету.
2.3. План перспективного розвитку кабінету.
2.4. План роботи
кабінету на поточний навчальний рік.
2.5. Орієнтовний перелік типового обладнання кабінету.
2.6. Правила техніки безпеки.
2.7. Книга матеріальних цінностей кабінету.
2.8. Інвентарна книга
2.9. Розклад роботи кабінету.
2.10. Копії
заявок на придбання ТЗН, на виконання робіт у кабінеті.
2.11. Література з питань організації та обладнання
кабінету.
2.12. Паспорт кабінету.
3. Матеріали позакласної роботи
3.1. Графіки
додаткових занять, консультацій, гуртків, факультативів, курсів за вибором.
3.2. План роботи гуртка.
3.3. Журнал обліку роботи гуртка.
3.4. Матеріали для
проведення позакласної роботи (сценарії вечорів, дискусій, КВК, зустрічей, конкурсів).
3.5. Матеріали олімпіад.
3.6. Профорієнтаційні матеріали.
3.7. Тематика
творчих робіт, рефератів, доповідей.
3.8. Матеріали краєзнавчого характеру.
Комплексне методичне забезпечення методичного об’єднання
1. Планова та звітна документація
1.2. Плани роботи методичного об'єднання.
1.3. Плани роботи кабінетів.
1.4.
Матеріали відкритих заходів методичного об'єднання.
1.5. Книга взаємовідвідувань уроків.
1.6. Звіти
про роботу методичного об'єднання.
1.7. Графік додаткових
занять і консультацій, гуртків, курсів за вибором, факультативів.
1.8. План
проведення відкритих уроків.
1.9. Графіки
контролю за ходом навчального процесу.
1.10.Матеріали
для вимірювання стандартів ос віти.
1.11.Моніторингові
дослідження якості освіти.
2. Технічна творчість та
дослідницька робота
2.1. Плани роботи гуртків, курсів за вибором, факультативів.
2.2. Орієнтовна тематика творчих
робіт, рефератів.
2.3. Перелік
рекомендованих наочних посібників.
2.4. Перелік
рекомендованих тем для написання методичних розробок учителями методичного
об'єднання.
Зареєстровано Затверджено
в Мін'юсті України Наказ Міносвіти і науки
України 20.07.04 № 601
Основна
МЕТА створення кабінету полягає у забезпеченні
оптимальних умов для організації навчально-виховного процесу та реалізації
завдань відповідно до Державного стандарту базової і повної середньої освіти,
затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня
2004року за № 24 (24-2004- п) та Наказу МОНУ від 20 липня 2004 року № 601.
ЗАВДАННЯ:
- Створити умови для
індивідуального та диференційованого навчання учнів.
-
Організувати позакласну роботу із іноземної мови.
- Полегшити роботу вчителя при підготовці
до занять.
- Сприяти підвищенню наукового та методичного рівня
вчителя.
ОСНОВНІ НАПРЯМКИ
РОБОТИ КАБІНЕТУ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
- Завданням кабінету є створення
і забезпечення методичних передумов для формування інформаційної культури
учнів, стимулювання їх навчальної діяльності за допомогою новітніх технологій.
- Заняття у кабінеті забезпечують
формування творчої особистості, розвиток в учнів теоретичного мислення,
пам’яті, уяви, грамотності, вироблення навиків усного мовлення іноземною мовою.
- Для розвитку творчих
здібностей обдарованих дітей проводити факультативні заняття, гуртки, конкурси,
брейн-ринги.
- Використовувати і розвивати різні форми
і методи навчання.
- Організовувати самостійну роботу учнів
у кабінеті.
3. Тип
навчального кабінету:
Зірненська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів
Паспорт
навчального кабінету
№ 18
Іноземної мови
Зірненської ЗОШ І – ІІІ ступенів
с. Зірне,
Березнівського р-ну, Рівненської обл..
1.
Завідувач кабінетом: Гапон Олеся
Володимирівна
2.
Класний керівник: Гапон Олеся Володимирівна
3.
Клас, який відповідає за кабінет: 8 – А
4.
Число посадочних місць: 22
5.
Відповідає за чистоту в кабінеті: Золотухіна
Н. М.
У кабінеті іноземної мови мають бути:
-
спеціальна лінгафонна апаратура, тобто
лінгафонний кабінет (лабораторія). Наявність такої лабораторії свідчить про
найбільш сприятливі умови для засвоєння учнями мовного і мовленнєвого
матеріалу, розвитку комунікативних умінь і навичок.
Таким
чином, кабінет іноземної мови — це:
-
мовна (лінгафонна) лабораторія,
оснащена лінгафонним обладнанням аудіоактивного типу ЯЛ-24 М, ЯЛ-20 (тобто з
можливістю прослуховування відповідних навчальних матеріалів);
-
діапроектор типу; мультимедійна
система;
-
традиційні кінопроектори (бажано мати
сучасну відеоапаратуру, телевізор зі супутниковою антеною, музичний центр,
магнітофони, касети, набір навушників);
-
комплект навчально-методичних
посібників для вчителя і учнів, словники, довідники, розмовники;
-
фонд саморобних посібників (папки з
дидактичними розробками до програмових
навчальних тем, різноманітний
роздавальний, ігровий матеріал), необхідні інструктивно-методичні
документи та рекомендації, чинну
навчальну програму.
-
добірки і картотеки навчального
обладнання, наочності, індивідуальних завдань, контрольних робіт, розроблених
тематичних атестацій за рівнями, тестові завдання, лінгвокраїнознавчий
матеріал, картотека з вивчення ППД;
-
інструменти і матеріали для ремонту
та виготовлення посібників;
-
спеціально підібраний книжковий фонд
(книжки для позакласного читання, газети і журнали іноземною мовою, довідники з
граматики, лексики, фразеології, добірка журналу «Іноземні мови», література з
питань дидактики, психології і психолінгвістики, методичні посібники для
підготовки учнів до ЗНО);
-
набір географічних карт тих країн,
мова яких вивчається;
-
аудіо- та відеотека навчального і
лінгвокраїнознавчого матеріалу;
-
тематичні стенди;
-
папка з відповідною технічною
документацією та правилами техніки безпеки за наявності лінгафонної апаратури
та інших ТЗН;
-
класна дошка з роликовим
пристосуванням на зразок «Географ» для демонстрування картин, таблиць
(металопластикова, Магнітна).
Кабінет
іноземної мови у початковій школі повинен відповідати віковим та психологічним
особливостям дітей.
Перспективний план
роботи кабінету іноземної мови на 2011/2016 н. р.
№
|
Зміст роботи
|
Термін виконання
|
Відповідальний за
виконання
|
|
1.
|
Придбати методичні
посібники.
|
2011 р.
|
Зав. кабінетом
|
|
2.
|
Переоформити навчальні стенди, поповнити кабінет новою
методичною літературою.
|
2011 р.
|
Зав. кабінетом
|
|
3.
|
Придбати словники та посібники.
|
2012 р.
|
Зав. кабінетом
|
|
4.
|
Придбати жалюзі на вікна.
|
2013 р.
|
Зав. кабінетом
|
|
5.
|
Придбати нову класну дошку.
|
2014 р.
|
Зав. кабінетом
|
|
6.
|
Поповнити кабінет іноземної мови наочними матеріалами,
посібниками.
|
2015 р.
|
Зав. кабінетом
|
|
7.
|
Придбати вогнегасник.
|
2015 р.
|
Зав. Кабінетом
|
|
8.
|
Придбати сучасні
технічні засоби навчання (DVD/телевізор/ноутбук/
мультимедійний проектор).
|
2016 р.
|
Зав. кабінетом
|
|
9.
|
Поповнити кабінет
аудіо та відео матеріалами.
|
2016 р.
|
Зав. кабінетом
|
Немає коментарів:
Дописати коментар