вівторок, 3 листопада 2015 р.

Кабінет іноземної мови

                 ІІІ. Вимоги до кабінету іноземної мови та необхідна документація

           До сучасного кабінету іноземної мови  висуваються такі вимоги:
1. Кабінет повинен бути окремою аудиторією у навчальному закладі, яка обладна­на відповідно до мети і задач вивчення предмета. При оформленні кабінету вра­ховується специфіка навчальної діяльності вчителя та учнів, що визначені ти­пом навчального закладу, його місією. В ідеальному варіанті цей кабінет має підсобне приміщення, оскільки його наявність дозволяє вчителеві зосередитись і набратись сил перед черговим уроком, зберігати наочні посібники, аудіо- та відеоматеріали.
Розташування кабінету в приміщенні навчального закладу не є принциповим питанням, але виправданим є розміщення поруч кабінетів навчальних дис­циплін одного циклу. У кабінеті необхідно мати атрибути і матеріали національ­ної символіки.
2.   Навчальний кабінет повинен мати необхідні матеріали для роботи учня з пред­мета. Сюди належать: наявність технічних засобів навчання, наочність, мето­дичне забезпечення навчального предмета та ін.
3.  Кабінет повинен відповідати санітарно-гігієнічним вимогам, бути просторим, теплим та затишним. Має добре освітлюватись та провітрюватись. Важливу роль відіграють меблі, якими обладнаний кабінет. В ідеальному варіанті це фабрич­ний комплект, який включає в себе набір учнівських столів та стільців, вчитель­ського столу, меблеву стінку, розраховану для зберігання необхідних методич­них матеріалів. Кабінет оснащується відповідними меблями і пристроями: для зберігання книжок, макетів, альбомів використовуються секційні шафи-стелажі, для таблиць обладнуються спеціальні шафи-ящики, а для карт краще використовувати спеціальні картосховища. У жодному разі не прикріплюйте парти та стільці до підлоги, тому що це не дасть можливість вчителеві мобільно розташувати учнівські парти відповідно до виду уроку, а також заважає якісному прибиранню кабінету.
4.  Кабінет повинен бути зручним для проведення засідань методичних об'єднань вчителів та інших форм підвищення кваліфікації вчителів з предмета.
5.  У шкільному кабінеті мають бути створені умови для проведення позакласних заходів, факультативних занять.
6. Укомплектованість кабінету навчальним обладнанням, навчально-методичним комплексом засобів навчання, необхідних для виконання освітньої програми школи.
7. Відповідність навчально-методичного комплексу та комплексу засобів навчан­ня профілю кабінету, вимогам стандарту освіти та освітнім програмам.
8. Наявність комплексу дидактичних матеріалів, типових завдань, тестів, творів та інше, матеріалів для моніторингу якості навчання та навчально-виховного процесу.
9. Забезпеченість підручниками, дидактичними матеріалами, роздавальним матеріалом згідно з чинними програмами для загальноосвітніх навчальних за­кладів.
10. Розклад роботи шкільного кабінету за обов'язковою програмою, факультатив­них занять, програми додаткової освіти, індивідуальних занять з дітьми, що відстають у навчанні, з обдарованими дітьми, консультацій тощо.
11. Стендовий матеріал шкільного кабінету: рекомендації для учнів щодо проекту­вання їх навчальної діяльності, виконання програми розвитку їх суспільних умінь і навичок, організації та виконання домашнього завдання, підготовки до різних форм навчально-пізнавальної діяльності (тестування, заліки, співбесіди та ін.).
12.  Дотримання правил техніки безпеки, санітарно-гігієнічних норм у навчально­му кабінеті.
13. Шкільний кабінет повинен бути постійно діючим (швидко відображати видатні події у світі, країні, місті). У кабінеті влаштовуються тимчасові та постійні екс­позиції посібників, книг, зразків робіт тощо.
Тимчасово експонуються матеріали, необхідні для вивчення окремих тем і роз­ділів програми. Посібники, виготовлені учнями, стінгазети, поради з підготов­ки до тематичних, підсумкової державної атестації, олімпіад, конкурсів, рефератів тощо.


                                У кабінеті іноземної мови мають бути:

·                   спеціальна лінгафонна апаратура, тобто лінгафонний кабінет (лабораторія). Наявність такої лабораторії свідчить про найбільш сприятливі умови для засвоєння учнями мовного і мовленнєвого матеріалу, розвитку комунікативних умінь і навичок; Таким чином, кабінет іноземної мови — це
1                                                                                                                                      2
Навчальний кабінет, не обладнаний лінгафонною апаратурою
Навчальний кабінет, обладнаний лінгафонною апаратурою — лінгафонна лабораторія
 
• мовна (лінгафонна) лабораторія, оснащена лінгафонним обладнанням аудіоактивного типу ЯЛ-24 М, ЯЛ-20 (тобто з можливістю прослуховування відповідних навчальних матеріалів);
•  діапроектор типу «Свитязь-М» з кварцево-галогенною лампою або «Теленг-500»;
•  «Лєти 60-М», «Лектор-600»;
•  традиційні кінопроектори (бажано мати су­часну відеоапаратуру, телевізор зі супутниковою антеною, музичний центр, магнітофо­ни, касети, набір навушників);
•  комплект навчально-методичних посібників для вчителя і учнів, словники, довідники, роз­мовники;
•  фонд саморобних посібників (папки з дидактичними розробками до програмових навчальних тем, різноманітний роздатковий, ігровий матеріал), необхідні інструктивно-методичні документи та рекомендації, чинну програму.
•  добірки і картотеки навчального обладнання, наочності, індивідуальних завдань, контрольних робіт, розроблених тематичних атеста­цій за рівнями, тестові завдання, лінгвокраї­нознавчий матеріал, картотека з вивчення ППД;
•  інструменти і матеріали для ремонту та виго­товлення посібників;
•  спеціально підібраний книжковий фонд (книжки для позакласного читання, газети і журнали іноземною мовою, довідники з гра­матики, лексики, фразеології, добірка журна­лу «Іноземні мови», література з питань ди­дактики, психології і психолінгвістики);
•  набір географічних карт тих країн, мова яких вивчається;
•  аудіо- та відеотека навчального і лінгвокраїнознавчого матеріалу;
•  тематичні стенди;
•  папка з відповідною технічною документа­цією та правилами техніки безпеки за наяв­ності лінгафонної апаратури та інших ТЗН;
•  класна дошка з роликовим пристосуванням на зразок «Географ» для демонстрування картин, таблиць (метало-пластикова, маг­нітна).
Кабінет іноземної мови у початковій школі по­винен відповідати віковим та психологічним особ­ливостям дітей.


Вимоги до робочого місця вчителя

Ефективність навчання залежить від багатьох компонентів, в тому числі і від уміння вчителя підготувати своє власне робоче місце. З фізіологічної точки зору правильно організоване робоче місце вчителя — це найкраща можливість використо­вувати свої фізичні дані під час роботи без перевантаження. З психологічної точки зору науково організоване робоче місце — це один із факторів зовнішнього середови­ща, який створює позитив під час роботи, підвищує настрій і працездатність. З педа­гогічної точки зору правильно організоване робоче місце за будь-яких рівних умов, є фактором виховання і розвитку. З точки зору економіки праці оптимальна організація робочого місця забезпечує ефективне використання не тільки робочого часу, а й сил і коштів.
У кожному кабінеті робоче місце вчителя обладнується робочим столом. В іде­альному варіанті вчительський стіл обладнується пультом управління, який дозволяє вчителеві, не покидаючи свого робочого місця, вмикати й вимикати світло в класі, відкривати й закривати штори, за допомогою дистанційного приладу керувати робо­тою хоча б частини теле-відеоапаратури.
Для зручності під час роботи на вчительському столі необхідно мати:
 - розклад дзвінків уроків;
 - розклад зайнятості кабінету;
 -розклад зайнятості кабінету в позаурочний час та під час канікул;
 - папку з інструкціями щодо охорони праці.
Найважливішим джерелом навчальної інформації в кабінеті залишається клас­на дошка. Вона розміщується перед учнівськими столами на стіні таким чином, щоб світло падало зліва. Дошка повинна мати панель, яка б закривала раніше написаний вчителем текст, а також кріплення для демонстрацій таблиць, карт, картин. Над дош­кою кріпиться екран, що вільно згортається.





09.09 04 №1121/9720                                                   

Кабінет іноземної мови —
творча лабораторія вчителя

Навчальний кабінет і його основні завдання

          Сучасна школа  покликана освою­вати нові організаційні форми навчально-виховного процесу, які б сприяли:
• швидкому і активному засвоєнню учнями необ­хідної наукової інформації;
•  створенню оптимальних умов для навчально-пізнавальної діяльності;
• вихованню духовності особистості.
            Ефективність навчання залежить від багатьох ком­понентів: майстерності вчителя, методів навчання, забезпеченості уроку технічними засобами навчання, змісту програм, навчального обладнання, засобів уп­равління навчальним процесом.
               Навчання предмета буде успішним, якщо в учи­теля є можливість пояснювати новий матеріал, ви­користовуючи наочність, сучасні педагогічні засоби навчання. Оптимально комплексне використання всіх засобів навчального обладнання, що зосереджене в кабінеті, допомагає вчителю досягти високого рівня засвоєння навчальних досягнень учнів.
У сучасній науково-педагогічній літературі даєть­ся таке визначення навчального кабінету — це єдина, органічно зв'язана система навчального обладнання, змонтована в окремому приміщенні, оформлена від­повідно до вимог наукової організації праці вчителя й учня, яка забезпечує високий рівень викладання предмета.         
Кабінет іноземної мови має функціонувати  як  навчально-методичний центр і лабораторія, що відчувають значні можливості для підвищення ефективності навчально-виховного процесу, бути одним із засобів виховного впливу на підростаюче покоління, проводити  роботу відповідно до державних виховних і освітніх завдань в організаційній єдності з усією діяльністю освітнього закладу.
           Головним завданням кабінету іноземної мови є організація освітньо-виховної, методичної, науково-пошукової роботи учнів, учителів, узагальнення і поширення надбань педагогічного досвіду.
           Кабінет іноземної мови відповідно до покладених на нього завдань:
• організовує підвищення науко­во-методичного рівня вчителів, учнів, приділяючи особливу увагу вчителям, які ведуть фа­культативні заняття, гуртки, лекторії тощо;
•    забезпечує використання вчи­телями сучасних педагогічних засобів навчання (мультимедій­них проекторів, інтерактивних дошок, електронних педагогіч­них засобів навчального при­значення);
•     проводить семінари, практику­ми, лекції, групові та індиві­дуальні консультації;
•  надає допомогу керівникам (ак­тиву) дитячих об'єднань, гуртків тощо в організації позакласної роботи;           
•   спрямовує роботу учнівських об'єднань (гуртків) на поглиб­лення знань про культурно-іс­торичний цілях розвитку ук­раїнського народу і народів, мо­ви яких вивчаються; проводить за проханням учи­телів і учнів екскурсійні огляди, лекторії тощо; надає методичну допомогу тим, хто підвищує свій теоретико-практичний рівень шляхом са­моосвіти;
•   організовує роботу пошукових груп та узагальнює їх досвід;
• поширює кращий педагогічний досвід роботи через семінари-практикуми, огляди-виставки пошукових матеріалів, виступи-звіти творчих об'єднань і колективів, огляди-читання, конференції, місцеве радіомовлення, пресу тощо;
•   спільно з відповідними органа­ми управління закладу, учнів­ського самоврядування координує роботу з пропаганди знань серед дітей і учнівської молоді.
              Для чіткої організації роботи кабі­нету іноземної мови про­водяться такі види організаторської роботи:
• здійснюється психолого-педагогічне дослідження у педагогіч­ному та учнівському колективах шляхом бесід, спостережень, анкетування, тестування з метою виявлення лідерів, можливостей, нахилів, здібностей, ін­тересів, спрямувань;
•  надаються необхідні рекоменда­ції щодо ґрунтовного впрова­дження у навчально-виховний процес сучасних технологій навчання та виховання, прово­дяться практичні заняття, бесіди з учителями-предметниками, класними керівниками; розподіляються обов'язки серед активу кабінету згідно з можли­востями і бажаннями..
•  створюються ініціативні групи, до складу яких входять учителі, уч­ні, батьки, представники гро­мадськості; їх складом проводяться консультації, даються  рекомен­дації, здійснюється контроль;
•    створюються  умови для відчуття ра­дості від добрих справ, для згуртування учнівського колективу;
•     плануються  конкретні заходи, а саме: екскурсії, концерти, свя­та, вечори, конференції, вистав­ки, зустрічі, лекції та ін.;
• формується  всебічно розвинену соціально активну особистість, що керується загальнолюдськи­ми (честь, людська гідність, совість, повага, любов) і куль­турно-національними ціннос­тями (працелюбність, волелюб­ність, доброзичливість, добро, творчість тощо).
В основі організації роботи кабінету іноземної мови лежать такі основні принципи, як системність, наступ­ність, безперервність, інтегрованість, творча співпраця.
Наявність добре обладнаного на­вчального кабінету сприяє забезпе­ченню високого рівня викладання іноземної мови, підвищенню ефек­тивності праці вчителя та учня, рів­ня   навчальних  досягнень   учнів; прищепленню  інтересів учнів до навчального предмета.
Правильна організація роботи кабінету сприяє комплексному використанню видів навчального обладн­ання. А використання сучасних педагогічних засобів навчання розкриває великі можливості, суть яких полягає в наступному:
— можливості організації вчителів і учнів на науковій основі (здій­снення наукової організації пра­ці);                             
— якісному і раціональному вико­ристанні сучасних педагогічних засобів навчання разом з тради­ційною наочністю;
 — активізації пізнавальної діяль­ності учнів (у засвоєнні навчального матеріалу бере участь біль­ше аналізаторів — слухових, зо­рових тощо), що позитивно впливає не тільки на розум уч­нів, але і на їх емоції;
—  створенні широких можливостей для самостійної роботи учнів ;
— підвищенні інтересу учнів до матеріалу, що сприяє якісному засвоєнню основних знань, учить застосовувати їх на прак­тиці, формує вміння робити ар­гументовані висновки, а отже розвиває наукове мислення;
— забезпеченні міжпредметних зв'язків.

ІІ. Комплексне методичне забезпечення
навчально-виховного процесу

Комплексне методичне забезпечення — це сукуп­ність нормативних, організаційних і методичних до­кументів.
Комплексне методичне забезпечення предмета
1. Основна навчально-методична документація
1.1. Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти.
1.2. Концепція мовної освіти.
1.3. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти.
1.4.  Навчальна програма з предмета.
1.5.  Методичні рекомендації щодо вивчення на­вчального предмета.
1.6. Календарно-тематичний план.
1.7. Поурочні плани.
1.8. Матеріали для вимірювання стандартів мовної освіти:
а)  контрольні роботи;
б) тести для самостійної роботи і контролю знань;
в) тематичні завдання;
г) матеріали державної підсумкової атестації. Тексти тренувальних вправ і завдань до ДПА;
ґ) матеріали для проведення моніторингових досліджень якості освіти.
1.9. Матеріали для підготовки до ЗНО.
1.10. Матеріали перспективного педагогічного до­свіду.
1.11. Методичні розробки вчителів.
1.12. Вимоги до виконання письмових робіт і перевірки зошитів.
1.13. Перелік навчально-наочної та довідкової лі­тератури, навчально-наочних та екранно-звукових по­сібників, технічних засобів навчання.

2. Загальні питання роботи кабінету
2.1. Положення про навчальний кабінет.
2.2. Звіт про роботу кабінету.
2.3. План перспективного розвитку кабінету.
2.4.  План роботи кабінету на поточний навчаль­ний рік.
2.5. Орієнтовний перелік типового обладнання кабінету.
2.6. Правила техніки безпеки.
2.7. Книга матеріальних цінностей кабінету.
2.8. Інвентарна книга
2.9. Розклад роботи кабінету.
2.10. Копії заявок на придбання ТЗН, на виконан­ня робіт у кабінеті.
2.11. Література з питань організації та обладнан­ня кабінету.
2.12. Паспорт кабінету.

3. Матеріали позакласної роботи
3.1. Графіки додаткових занять, консультацій, гур­тків, факультативів, курсів за вибором.
3.2. План роботи гуртка.
3.3. Журнал обліку роботи гуртка.
3.4. Матеріали для проведення позакласної робо­ти (сценарії вечорів, дискусій,  КВК, зустрічей, кон­курсів).
3.5. Матеріали олімпіад.
3.6. Профорієнтаційні матеріали.
3.7. Тематика творчих робіт, рефератів, доповідей.
3.8. Матеріали краєзнавчого характеру.
Комплексне методичне забезпечення методичного обєднання

1. Планова та звітна документація
1.1.  Перелік нормативно-правових документів.
1.2.  Плани роботи методич­ного об'єднання.
1.3.  Плани роботи кабінетів.
1.4. Матеріали відкритих заходів мето­дичного об'єднання.
1.5.  Книга взаємовідвідувань уроків.
1.6. Звіти про роботу  мето­дичного об'єднання.
1.7. Графік додаткових занять і консультацій, гур­тків, курсів за вибором, факультативів.
1.8. План проведення відкритих уроків.
1.9. Графіки контролю за ходом навчального про­цесу.
1.10.Матеріали для вимірювання стандартів ос­ віти.
1.11.Моніторингові дослідження якості освіти.

2. Технічна творчість та дослідницька робота
2.1. Плани роботи гуртків, курсів за вибором, фа­культативів.
2.2. Орієнтовна тематика творчих робіт, рефератів.
2.3. Перелік рекомендованих наочних посібників.
    2.4. Перелік рекомендованих тем для написання методичних розробок учителями методич­ного об'єднання.


Зареєстровано                                                                                 Затверджено
в Мін'юсті України                                                Наказ Міносвіти і науки України                                                                                                    20.07.04 № 601


Основна МЕТА створення кабінету полягає у забезпеченні оптимальних умов для організації навчально-виховного процесу та реалізації завдань відповідно до Державного стандарту базової і повної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2004року за № 24 (24-2004- п) та Наказу МОНУ від 20 липня 2004 року № 601.
ЗАВДАННЯ:
- Створити умови для індивідуального та диференційованого навчання учнів.
- Організувати позакласну роботу із іноземної мови.
- Полегшити роботу вчителя при підготовці до занять.
- Сприяти підвищенню наукового та методичного рівня вчителя.
ОСНОВНІ НАПРЯМКИ РОБОТИ КАБІНЕТУ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
- Завданням кабінету є створення і забезпечення методичних передумов для формування інформаційної культури учнів, стимулювання їх навчальної діяльності за допомогою новітніх технологій.
- Заняття у кабінеті забезпечують формування творчої особистості, розвиток в учнів теоретичного мислення, пам’яті, уяви, грамотності, вироблення навиків усного мовлення іноземною мовою.
- Для розвитку творчих здібностей обдарованих дітей проводити факультативні заняття, гуртки, конкурси, брейн-ринги.
- Систематично проводити додаткові заняття, надавати консультації учням.
- Використовувати і розвивати різні форми і методи навчання.
- Організовувати самостійну роботу учнів у кабінеті.
3.  Тип навчального кабінету:
Кабінет іноземної мови (класна кімната) без лабораторного приміщення.




              Зірненська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів



                    Паспорт
   навчального кабінету
                № 18
                        Іноземної мови

                   Зірненської ЗОШ І – ІІІ ступенів
     с. Зірне, Березнівського р-ну, Рівненської обл..


1.    Завідувач кабінетом: Гапон Олеся Володимирівна
2.    Класний керівник: Гапон Олеся Володимирівна
3.    Клас, який відповідає за кабінет: 8 – А
4.    Число посадочних місць: 22
5.    Відповідає за чистоту в кабінеті: Золотухіна Н. М.


У кабінеті іноземної мови мають бути:
-          спеціальна лінгафонна апаратура, тобто лінгафонний кабінет (лабораторія). Наявність такої лабораторії свідчить про найбільш сприятливі умови для засвоєння учнями мовного і мовленнєвого матеріалу, розвитку комунікативних умінь і навичок.
Таким чином, кабінет іноземної мови — це:
-         мовна (лінгафонна) лабораторія, оснащена лінгафонним обладнанням аудіоактивного типу ЯЛ-24 М, ЯЛ-20 (тобто з можливістю прослуховування відповідних навчальних матеріалів);
-         діапроектор типу; мультимедійна система;
-         традиційні кінопроектори (бажано мати сучасну відеоапаратуру, телевізор зі супутниковою антеною, музичний центр, магнітофони, касети, набір навушників);
-         комплект навчально-методичних посібників для вчителя і учнів, словники, довідники, розмовники;
-         фонд саморобних посібників (папки з дидактичними розробками до програмових  навчальних  тем,  різноманітний  роздавальний,  ігровий  матеріал), необхідні інструктивно-методичні документи та рекомендації, чинну   навчальну програму.
-         добірки і картотеки навчального обладнання, наочності, індивідуальних завдань, контрольних робіт, розроблених тематичних атестацій за рівнями, тестові завдання, лінгвокраїнознавчий матеріал, картотека з вивчення ППД;
-         інструменти і матеріали для ремонту та виготовлення посібників;
-         спеціально підібраний книжковий фонд (книжки для позакласного читання, газети і журнали іноземною мовою, довідники з граматики, лексики, фразеології, добірка журналу «Іноземні мови», література з питань дидактики, психології і психолінгвістики, методичні посібники для підготовки учнів до ЗНО);
-         набір географічних карт тих країн, мова яких вивчається;
-         аудіо- та відеотека навчального і лінгвокраїнознавчого матеріалу;
-         тематичні стенди;
-         папка з відповідною технічною документацією та правилами техніки безпеки за наявності лінгафонної апаратури та інших ТЗН;
-         класна дошка з роликовим пристосуванням на зразок «Географ» для демонстрування картин, таблиць (металопластикова, Магнітна).
Кабінет іноземної мови у початковій школі повинен відповідати віковим та психологічним особливостям дітей.



Перспективний план роботи кабінету іноземної мови на 2011/2016 н. р.


     Зміст роботи
Термін виконання
Відповідальний за виконання
Відмітка про виконання
1.
Придбати методичні посібники.

      2011 р.
Зав. кабінетом

2.
Переоформити навчальні стенди, поповнити кабінет новою методичною літературою.

    2011 р.
Зав. кабінетом

3.
Придбати словники та посібники.

     2012 р.
Зав. кабінетом

4.
Придбати жалюзі на вікна.

    2013 р.
Зав. кабінетом

5.
 Придбати нову класну дошку.

    2014 р.
Зав. кабінетом

6.
Поповнити кабінет іноземної мови наочними матеріалами, посібниками.

    2015 р.
Зав. кабінетом

7.
Придбати вогнегасник.
    2015 р.
Зав. Кабінетом

8.
Придбати сучасні технічні засоби навчання (DVD/телевізор/ноутбук/ мультимедійний проектор).

   2016 р.
Зав. кабінетом

9.
Поповнити кабінет аудіо та відео матеріалами.

   2016 р.
Зав. кабінетом































Немає коментарів:

Дописати коментар